عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



تاریخ : پنج شنبه 3 بهمن 1398
بازدید : 108
نویسنده : Frederick

 

آنچه از شهر گور باقی مانده مناری است که در نقطه مرکزی شهر ساخته شده و چند تپه خاکی که روزگاری البته حصارهای خشتی شهر را شکل می داده اند. با وجود باقی مانده های این منار مرتفع در میان این دشت وسیع، مسلماً اولین حسی که در ادراک فضا درگیر می شود، حس بینایی است که این منار خشتی با هر کاربری که پیش از این داشته، امروز حکم راهنمایی را دارد که مخاطب را مستقیم به میانه شهر گور می کشاند. منار مرتفع با زمینه ای از کوههای اطراف و خط آسمان باشکوهشان و همنشینی زیبای آبی آسمان صاف و رنگ اُکر خاک، تصویری است که بدون مزاحمت بصری و پیوسته و مدام دیده می شود. حس شنوایی اما در آرامش همه سکوت را جذب می کند و گهگاهی صدای باد که در میان محصولات زمینهای کشاورزی می پیچد.



:: موضوعات مرتبط: معماری , ,
:: برچسب‌ها: شهر ساسانی بیشاپور , آثار تاریخی شهر فیروزآباد , زبان مردم شهرستان فیروزآباد , منار میلو , کاخ فیروز آباد , قلعه دختر از اردشیر , ساسانی بر فراز کدام رود است ,

صفحه قبل 1 2 3 صفحه بعد

به وبلاگ تخصصی معماری و سازه ها خوش آمدید.

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان وبلاگ تخصصی معماری و سازه ها و آدرس iran-modern-architecture.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.






RSS

Powered By
loxblog.Com